Hvordan få til Pull-ups?

 

Du har kanskje sett de som klarer å dra seg opp etter en stang på treningssenteret? Ser meget imponerende ut eller hva?
Dette kan du også få til!
Jeg får ikke til en eneste en men har som mål å klare minst 5 før sommeren er her. Jeg ble anbefalt å prøve med strikk, noe som ga meg enormt med treningsglede og motivasjon! Strikk får du i flere varierende motstandsnivåer.

 Man vil få mest hjelp i starten når strikket er på det strammeste, og denne hjelpen vil avta etter hvert som man nærmer seg toppen.
Jeg bruker strikket som er medium og klarer 6-8 x 3 med det, så jeg vil si at klarer du 6-8 med et strikk så kan du prøve et strikk med mindre elastisitet.




Man skal henge med strake armer helt ned før man drar seg opp igjen

 

Under ser dere en video funnet på youtube som gjør akkurat det samme som jeg viser på bildene



Prøv å se hvor moro det er når du endelig får det til selv om det er med bittelitt hjelp! :D

#trening #pullups #kosthold #helse

Én kommentar

Stella

09.01.2016 kl.23:28

Jeg har lært å feste strikket under det ene kneet og løfte seg med bøyde knær. Har det noe å si i forhold til slik du gjør det, med strake bein? Jeg jobber med å lære meg disse :-)

Skriv en ny kommentar

mybestway

mybestway

27, Skien

Jeg er en jente på 27 år som det siste året har virkelig fått øynene opp for trening! Jeg har også bakgrunn som faglært kokk så på denne bloggen vil du se mange oppskrifter på hverdagsmat, turmat og kosemat uten at du må bruke masse tid, ekstra penger på spesielle produkter og bruke mange ingredienser! På bloggen vil det også bli skrevet om min reise med trening og hvordan jeg legger opp treningen, min hverdag og mine mål. Håper dere vil følge med og at noe kan være til inspirasjon. Jeg skriver også på bloggen kristinapokerfae.blogg.no som jeg har blogget på i 7 år hvor inneholde er mer generelt.

Kategorier

Arkiv

hits